مقالات, لوازم دیجیتال

راهنمای خرید اپل واچ

اپل واچ - فروشگاه بروژ مارکت

یکی از منحصر به فردترین تولیدات شرکت اپل محصولی به نام اپل واچ است که مستقیما به گوشی های اپل متصل شده و اتفاقاتی که در گوشی رخ میدهد در صفحه نمایش آن قابل مشاهده است.

این گجت هوشمند بسیار کاربردی است و می توان آهنگ در حال پخش در گوشی را با آن کنترل کرد، از گوگل مپ استفاده کرد و یا تصاویر موجود در گوشی را در آن دید و دهها کار دیگر که با گوشی اپل قابل انجام است و در عین حال بعنوان ساعت مچی هم کاربرد دارد که صفحه آن قابل تنظیم است.

از زمانی که اولین اپل واچ به بازار معرفی شد تقریبا 7 سال می گذرد و در این مدت 5 سری از این محصول رونمایی شده که در هر سری امکانات و قابلیتهای مختلفی به آن اضافه میشود. در این مقاله قصد داریم به این محصول کاربردی و جذاب بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع مدل های ساعت اپل واچ

همانطور که گفتیم شرکت اپل تاکنون 5 سری اپل واچ روانه بازار کرده است که به این قرار است:

– اپل واچ سری 1:

این نوع ساعت هوشمند بصورت همزمان در دو مدل مختلف در سپتامبر 2016 رونمایی گردید که با استقبال زیاد طرفداران گوشی های اپل روبرو شد که مدل A1802 نمایشگر 1.5 اینچی و مدل A1803 نمایشگر 1.65 اینچی داشت.

– اپل واچ سری 2:

این سری هم هم زمان با سری 1 در سپتامبر 2016 روانه بازار شد و در دو مدل 38 و 42 میلی متری بود که در رنگ و جنس متفاوتند. مدل A1757 با نمایشگر 1.5 اینچی و مدل A1758 نمایشگر 1.65 اینچی داشت.

اپل واچ - انواع مدلها

– اپل واچ سری 3:

یکسال بعد از عرضه سری 1 و 2 شرکت اپل از جدیدترین محصول اپل واچ خود به نام سری 3 که آن هم در قالب 38 و 42 میلیمتر بود در 22 سپتامبر 2017 رونمایی کرد که در چندین ادیشن عرضه شد.

قابلیت جالب این ساعت هوشمند این است که سیم کارت در آن جا می گیرد. مدل A1861 نمایشگر 1.5 اینچی و مدل A1860 نمایشگر 1.65 اینچی دارد.

– اپل واچ سری 4:

یکسال بعد از سری 3 اپل واچ سری چهارم آن در 21 سپتامبر سال 2018 و با سیستم عامل WatchOS5.0 به بازار عرضه شد و سایز نمایشگر هم به 40 و 44 میلی متر ارتقاء یافت. مدل A2007 با سایز نمایشگر 1.57 اینچ و مدل A2008 با سایز نمایشگر 1.78 اینچ بودند.

– اپل واچ سری 5:

این سری تاکنون آخرین نسخه اپل واچ است و مانند سری های قبل Apple Watch با استقبال شدید کاربران مواجه شد. این سری که در سپتامبر 2019 در نوع 40 و 44 میلی متری عرضه شد حافظه ای بیشتر از سری های قبل داشت.

قیمت این سری هم نسبت به سری های قبل اندکی بیشتر است. مدل A2156 با سایز نمایشگر 1.57 اینچ و مدل A2094 با سایز نمایشگر 1.78 اینچی می باشد.

– اپل واچ سری 6:

این سری صفحه نمایش OLED همیشه روشن دارد و ظاهری مستطیل با گوشه های گرد دارد. این نوع 44 میلی متری است و تا عمق 50 متری آب مقاومت دارد.

این قابلیت ضد آب بودن باعث راحتی خیال کاربران در هنگام استفاده در باران یا شستشوی دستها شده است. همچنین در ورزشهای آبی هم امکان استفاده از آن وجود دارد.

– اپل واچ سری 7:

این مدل در سپتامبر 2021 با ویژگیهای جدید رونمایی شد. این سری از سری قبل از خود کمی بزرگتر است و صفحه نمایش آن در محیط های داخلی 70 درصد روشنتر از سری قبل یعنی سری 6 است.

طراحی ظاهری آن مثل سری 6 است. ویژگی جدید این سری شارژ سریع آن است و به لطف سیم جدید 33 درصد زودتر از مدلهای قبلی شارژ می شود.

اپل واچ - سری هفت گانه

قابلیت های اپل واچ

– تماس و پیامک:

در ساعت های هوشمند اپل میکروفون و اسپیکری تعبیه شده که با آن میتوانید تماسهای خود را در حالت اسپیکر پاسخ گویید و یا مخاطبان را در صفحه آن مشاهده کرده و اقدام به تماس گیری نمایید.

برای ارسال پیامک هم همین گونه است ولی چون کیبورد ندارد می توانید با ویس و قابلیت این گوشی در تبدیل ویس به متن پیام خود را ارسال نمایید.

– فیتنس:

با سنسورهای موجود در اپل واچ می توان سلامتی را چک کرد و مثلا تعداد قدم ها، ضربان قلب، مقدار کالری سوزانده شده و … را اندازه گیری کرد.

– یادداشت در قالب صدا:

با این ساعت هوشمند می توانید یادداشت های خود را با استفاده از ویس و میکروفونی که در آن است ضبط و ذخیره کنید.

– خرید با اپل واچ:

از قابلیت های دیگر این ساعت هوشمند گزینه اپل پی است که با این قابلیت می توانید مشخصات حساب بانکی تان را در آن وارد و ثبت کرده و هنگام خید با نزدیک نمودن ساعت به دستگاه پوز اقدام به خرید و پرداخت نمود.

البته این قابلیت در برخی کشورها هنوز ایجاد نشده ولی در چند سال آینده این فرآیند جهانی می شود. البته این قابلیت در سایر ساعتهای هوشمند هم قابل اجراست.

– ماشین حساب:

اپل واچ به مثابه یک ماشین حساب فوری و حرفه ای برای افرادیکه نیاز به حساب و کتاب در طی روز دارند است. این ماشین حساب از محاسبات ساده تا پیچیده را انجام می دهد به همین خاطر در برخی امتحانات که نیاز به محاسبه وجود دارد و استفاده از ماشین حساب مجاز نیست استفاده از این ساعتهای هوشمند نیز تخلف محسوب می شود.

– استفاده از اپ استور:

شرکت اپل در نسخه جدید واچ او اس فروشگاه اپ استور خاص و منحصر به فردی ایجاد کرده که میتوانید هر اپی را در آن دانلود کرده و بصورت مستقیم مورد استفاده قرار دهید.

– سیری:

از قابلیتهای جذاب apple watch است که نقطه مثبت برای خریداران آن است که نوعی دستیار صوتی است و می توان از طریق آن کارهای مختلفی انجام داد و سوالاتی پرسید. اکنون با این قابلیت بیشتر آشنا خواهیم شد.

اپل واچ - قابلیت ها

چطور از سیری در اپل واچ سوال کنیم؟

برای فعال کردن این دستیار صوتی در اپل سه روش وجود دارد:

– فشار دادن و نگهداشتن دکمه کنار اپل واچ:

این روش که بسیار ساده است دکمه کنار ساعت هوشمند را فشار داده و نگه می دارید و سیری فعال می شود و این پیام به نمایش در می آید که: امروز در چه کاری میتوانم به شما کمک کنم؟ و در این زمان می توانید درخواستتان را بیان کنید.

– جمله هی سیری را بیان کنید:

در این روش بدون اینکه به ساعت دست بزنید با گفتن دستور هی سیری دستیار را فعال می کنید.

– مچ دست را بالا بیاورید:

این روش هم اینگونه است که با بالا آوردن مچ و نزدیک کردن ساعت به دهان و بیان درخواست سیری فعال می شود. البته این قابلیت از اپل واچ سری 3 به بعد قابل اجراست.

اپل واچ - خرید

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دوربودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *