مقالات, کالای ساختمانی و تجهیزات

آشنایی با انواع دیوارپوش در خانه

دیوارپوش در خانه - فروشگاه بروژمارکت

انتخاب مناسب دیوارپوش در خانه می تواند موجب بزرگتر ، دلبازتر و شیک تر دیده شدن فضای خانه شود . در گذشته انتخاب های کمی برای دیوارپوش در خانه ، ادارات و … بود ولی امروزه انواعی از دیوارپوش های باکیفیت و با کارکردهای گوناگون در بازار موجود هستند که با انواعی از طرح و رنگ می توانند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کنند .

انتخاب نوع دیوارپوش در خانه باید با سبک دکوراسیون ، رنگ بندی لوازم و وسایل موجود در منزل و محل و موقعیت قرارگیری دیوار در خانه مطابقت داشته باشد . ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دیوارپوش در خانه بپردازیم پس با فروشگاه بروژ مارکت همراه باشید .

دیوارپوش چیست ؟

دیوارپوش همانطور که از نامش پیداست پوششی است که روی دیوار قرار می گیرد . دیوارپوش هایی نظیر رنگ و کاغذ دیواری از گذشته مورد استفاده بودند و اکنون نیز همچنان پرطرفدار هستند .

دیوارپوش نه تنها می تواند منجر به زیبایی فضای اطراف خود شود بلکه با انتخاب درست دیوارپوش می توان بعنوان عایق صوتی و حرارتی از آن استفاده کرد .

همچنین دیوارپوش مناسب از آسیب دیدن مصالح زیرین جلوگیری می کند . رطوبت ، حشرات ، گرما و … می توانند آسیب هایی را به دیوار وارد کنند که با انتخاب دیوارپوش خوب و مناسب می توان از بروز این آسیب ها جلوگیری کرد .

اگر قصد تغییرات در منزل را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله با برچسب کابینت Pvc آشپزخانه ات را نونوار کن را مطالعه کنید . 

دیوارپوش در خانه - دیوارپوش رنگی

انواع دیوارپوش در خانه

رنگ بعنوان دیوارپوش

رنگ از قدیمی ترین و معمولی ترین نوع دیوارپوش است . در بازار انواعی از رنگ های پلاستیک ، روغنی ، مولتی کالر ، بلکا و آکریلیک موجود می باشند که قیمت های متفاوتی هم دارند .

شما می توانید با توجه به سلیقه ، سبک دکوراسیون و نوع دیواری که دارید نسبت به انتخاب یکی از رنگها اقدام کنید . مثلا دیوارهای مشرف به آشپزخانه یا سقف آشپزخانه به دلیل پخت و پز در این محل ، جذب روغن و گرد و غبار روی دیوار و سقف زیاد است .

انتخاب رنگ هایی که بتوان به سادگی آلودگی ها را از روی آن پاک کرد توصیه می شود مثلا برای این منظور استفاده از رنگ روغنی بیشتر توصیه می شود .

دیوارپوش از نوع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری متنوع ترین نوع دیوارپوش است چرا که دارای انواعی از بافت ، طرح ، رنگ و مدل است . کاغذ دیواری به سرعت و سادگی روی دیوار نصب می شود و روی دیوارهای گچی بهترین چسبندگی را دارد .

مدل های جدید کاغذ دیواری قابلیت شستشو دارند و می توان لک و آلودگی روی آنها را با دستمال نم دار پاک کرد . اما باید توجه کرد در مکان هایی که رطوبت وجود دارد نمی توان از کاغذ دیواری استفاده کرد .

مقاله پیشنهادی : نکات خرید سرویس خواب باکیفیت

دیوارپوش در خانه - دیوارپوش کاغذ دیواری

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش های PVC عایق صدا و گرما هستند و نسبت به رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند . دیوارپوش PVC خاصیت آنتی باکتریال دارد و نصب آن بسیار راحت است .

این مدل از دیوارپوش ها طول عمر بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها در مکانهای پررفت و آمدی مثل هتل ها ، رستوران ها، مراکز خرید و … هستند .

دیوارپوش چوبی

همانطور که می دانید چوب عایق صدا و حرارت است و دیوارپوش های چوبی هم این خاصیت را دارند . عنصر چوب در دکوراسیون حس گرما و طبیعت را القاء می کند و خصوصا برای افرادیکه طرفدار سبک های بوهو و اسکاندیناوی هستند بهترین گزینه است .

دیوارپوش های چوبی به دلیل استفاده از متریال طبیعی چوب گران هستند ولی می توان از ام دی اف با طرح و بافت چوب به جای آن استفاده کرد .

دیوارپوش ام دی اف

دیوارپوش MDF نوعی چوب فشرده است که روکش مقاومی دارد . این دیوارپوش در برابر اجسام تیز و ضربه هم مقاومت خوبی دارد .

از دیوارپوش ام دی اف در فضاهای بزرگ استفاده میشود و تنوع رنگی بالایی دارد بعلاوه نسبت به چوب خیلی مقرون به صرفه تر است . در فضاهای مرطوب مثل سرویس بهداشتی ، حمام ، سونا و … نمی توان از آن استفاده کرد زیرا در برابر رطوبت آسیب پذیر است .

بیشتر بخوانید : اجاق گاز صفحه ای استیل یا شیشه ای ؟ 

دیوارپوش در خانه - دیوار سنگی

دیوارپوش سنگی

از دیوارپوش های سنگی بیشتر برای نقاط کانونی در منزل نظیر تی وی وال ، دیوار شومینه و … استفاده می شود . این دیوارپوش مقاومت زیادی در برابر خراش و ضربه دارد و طول عمر بسیار زیادی دارد .

سنگ طبیعی دیوارپوش گران و لوکسی است ولی با افزودن سیمان و افزودنیهای پلیمری نوعی سنگ مصنوعی تولید می شود که وزن کمتری از سنگ طبیعی دارد و قیمت آن نیز ارزان تر است .

دیوارپوش چرمی

از دیوارپوش چرم برای ایجاد فضای لوکس و جذاب اغلب در هتل ها ، رستوران ها ، سینماها و … استفاده میشود . دیوارپوش چرمی بصورت رولی ، پنلی و تایلی در بازار موجود است . از دیوارپوش چرمی در نقاط کانونی منزل هم می توان استفاده کرد .

دیوارپوش در خانه - دیوار چرمی

دیوارپوش بتنی

دیوارپوش بتنی بصورت پیش ساخته در بازار موجود است و علاوه بر دیوارها برای نمای ساختمان ، کفپوش های خارجی و داخلی نیز استفاده میشود . این دیوارپوش ها با اینکه بتنی هستند ولی به دلیل ترکیب آنها با مواد دیگر وزن سبک تری نسبت به بتن دارند .

در پایان :

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با انواع دیوارپوش در خانه بصورت اجمالی آشنا کنیم . چنانچه برای خرید هر یک از دیوارپوش ها نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با فروشگاه بروژ مارکت تماس بگیرید . فروشگاه بروژ مارکت بهترین فروشندگان با بهترین قیمت ها را به شما معرفی می کند .

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت ، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دور بودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

با ما در تماس باشید .

1 نظر در “آشنایی با انواع دیوارپوش در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *