خانه و آشپزخانه, مقالات

اجاق گاز صفحه ای استیل یا شیشه ای؟

اجاق گاز صفحه ای - بروژ مارکت

شاید بتوان گفت که اجاق گاز مهمترین بخش هر آشپزخانه است زیرا موضوع پخت و پز مهمترین کار در یک آشپزخانه محسوب می شود. از زمانیکه کابینت های MDF و گلس زیاد شدند اجاق گاز صفحه ای هم تولیدش افزایش پیدا کرد.

ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که اجاز گاز صفحه ای استیل یا شیشه ای کدام بهتر است ؟ هر فردی تجربیات خودش را در این زمینه دارد و پیشنهادی مطابق سلیقه خود به شما می دهد ولی ما در این مقاله به مزایا و معایب هر یک از آنها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

انواع اجاق گاز صفحه ای در بازار

  • گاز رومیزی شیشه ای
  • گاز رومیزی استیل
  • گاز رومیزی سرامیکی

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع لوازم برقی آرایشی را مطالعه نمایید. 

اجاق گاز صفحه ای - انواع اجاق گاز

اجاق گاز صفحه ای استیل

همانطور که از نام این نوع اجاق گاز صفحه ای پیداست جنس استیلی دارد که بسیار مقاوم، محکم و ضد زنگ است. معمولا پنج شعله هستند ولی سایزهای کوچک دو شعله، سه شعله و چهار شعله هم در بازار موجود است.

این اجاق گازها فندک داخلی دارند که با برق کار می کند. این اجاق گازها هم ترموکوپل دارند که این باعث می شود که اگر در اثر باد یا قطعی گاز شعله خاموش شود جریان گاز قطع می شود و از گازگرفتگی و خطر انفجار شما را نجات می دهد.

اجاق گازهای رومیزی به دلیل اینکه روی صفحه کابینت کار می شوند و دکمه های چرخشی آن هم با فاصله از لبه کابینت و روی اجاق گاز قرار دارد و برای افرادی که کودکان زیر 4 سال دارند بسیار مفید است زیرا کودکان در این سنین دائما با لوازم منزل بازی می کنند و دور از دسترس بودن این شعله ها نسبت به گازهای معمولی مزیت این اجاق گازهاست .

بیشتر بخوانید: نکات خرید سرویس خواب با کیفیت

اجاق گاز صفحه ای - گاز استیل

اجاق گاز رومیزی شیشه ای

اولین چیزی که در موقع شنیدن اسم اجاق گاز شیشه ای به ذهن متبادر می شود این است که آیا صفحه این نوع گاز در مقابل حرارت و ضربه مقاوم است یا خیر؟

اما باید گفت که این تصور غلط است و صفحه شیشه ای این اجاق گازها از شیشه سکوریت است که در مقابل حرارت و ضربه مقاوم است. این صفحه ها معمولا مشکی، سفید یا آینه ای هستند و برخی از این مدلها هم ضد لکه هستند.

یکی دیگر از نگرانی های افراد برای تهیه این نوع اجاق گاز این است که آیا در مقابل لکه و خط و خش مقاوم است یا خیر؟ در اینجا هم باید گفت که این نگرانی بی مورد است زیرا جنس این شیشه ها مخصوص است و با شیشه های دیگر تفاوت دارد.

اجاق گاز رومیزی شیشه ای مدرن و امروز است و برای دکوراسیون های مدرن امروزی بسیار مناسب است. البته برندهای مختلفی از اجاق گاز شیشه ای در بازار موجود است که برخی تولید داخل هستند و برخی وارداتی از کشورهای دیگر هستند.

در هنگام انتخاب اجاق گاز صفحه ای باید دقت کنید و قبل از خرید تحقیقات لازم را نسبت به برند و جنس آن انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله راهنمای خرید اپل واچ را از دست ندهید. 

اجاق گاز صفحه ای - گاز شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای سرامیکی

این اجاق گاز تشکیل شده از یک لایه شیشه سرامیکی که در زیر آن سیم پیچهای فلزی قرار گرفته است. جرقه این اجاق گازها الکتریکی است و بعد گرما تولید می شود.

این حرارت به صفحه منتقل شده و بعد صفحه هم گرم می شود. گرم شدن صفحه از قرمز شدن رنگ آن مشخص می شود و به این ترتیب کار پخت و پز انجام می گردد.

تفاوت اجاق گاز صفحه ای استیل و شیشه ای

  • اجاق گاز صفحه ای شیشه ای زودتر از استیل کثیف می شود ولی زودتر هم می توان آن را پاک کرد. اگر در هنگام ایجاد لکه و کثیفی سریعا آن را تمیز کنیم و لکه ها کهنه نشوند راحت تر پاک می شوند.
  • ظاهر این دو نوع اجاق گاز بسیار با هم متفاوت است. هر یک زیبایی خاص خودش را دارد و بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد که کدامیک را می پسندند.
  • چدن هایی که بر روی شعله های اجاق گاز شیشه ای قرار می گیرند کوچک تر و سبک تر هستند ولی در مورد اجاق گاز استیل بر عکس است.

بیشتر بخوانید و بدانید : بهترین کنسول بازی های موجود در بازار

اجاق گاز صفحه ای - تمیز کردن گاز

قیمت اجاق گاز رومیزی در بازار

قیمت اجاق گازهای صفحه ای با توجه به برند، نوع و تعداد شعله ها متفاوت است. معمولا گازهای رومیزی شیشه ای گران تر از نوع استیل آن است زیرا مدرن تر و جدیدتر است و متریال گران بهاتری دارد.

اگر بودجه کمتری دارید بهتر است اجاق گاز استیل را انتخاب کنید. البته همه برندهای تولید اجاق گاز صفحه ای مدلهای اقتصادی تری هم در کاتالوگ های خود دارند که برای افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی کنند مناسب است.

پیشنهادی فروشگاه بروژ مارکت: مهمترین لوازم سفر که به آنها نیاز خواهید داشت

اجاق گاز صفحه ای - تفاوت شیشه ای و استیل

سخن پایانی:

در خرید اجاق گاز بسیار دقت کنید زیرا یکی از لوازم پرمصرف در آشپزخانه است که اگر با کیفیت نباشد بعد از مدتی نه تنها از نظر ظاهری زشت و کدر و کهنه می شوند بلکه کارایی آنها هم ضعیف می شود که باعث می شود آرزو کنید کاش جنس بهتر ولو گران تری تهیه می کردید.

در خرید لوازم منزل باید نه تنها زیبایی بلکه کارایی و کیفیت را نیز در نظر گرفت. بسیاری از جنس های بازار هستند که کیفیت بالایی ندارند و فقط از زیبایی برخوردارند. اگر در خرید اجاق گاز صفحه ای نیاز به مشورت دارید و یا قصد خرید دارید می توانید با فروشگاه بروژ مارکت تماس بگیرید.

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت ، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دور بودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

دیدگاهی در مورد “اجاق گاز صفحه ای استیل یا شیشه ای؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *