مقالات, رستوران

آشنایی با انواع رستوران در ایران و جهان

انواع رستوران - فروشگاه بروژمارکت

رستوران ها در سراسر دنیا انواع گوناگونی دارند که آشنایی با آنها باعث می شود در انتخاب رستوران موردنظرمان دچار سردرگمی نشویم . اینکه بخواهید یک وعده سبک در رستورانی بخورید یا به یک قرار عاشقانه در رستورانی شیک دعوت شوید ، قطعا نوع رستوران متفاوت خواهد بود .

اگر قصد آشنایی با انواع رستوران را دارید و یا به حرفه رستوران داری علاقمندید و می خواهید کسب و کاری در این زمینه راه بیندازید مطالعه این مقاله را از دست ندهید . فروشگاه بروژ مارکت شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند .

آشنایی با انواع رستوران

ما بعنوان مشتری رستوران دسته بندی خاصی برای خود داریم مثلا می گوییم رستوران لوکس ، سنتی و یا … ولی در دنیا استانداردهای خاصی برای انواع رستوران وجود دارد که این دسته بندی ها بر طبق نوع غذا ، قیمت ، تنوع غذاها ، محیط رستوران و … تنظیم می گردد . در اینجا به معرفی چند دسته از رستوران ها می پردازیم :

رستوران فست فود

رستوران های فست فودی از پرطرفدارترین ها هستند چرا که امروزه غذاهای فست فود باب طبع هر سن و سلیقه ای است و مهمتر از همه اینکه به سرعت آماده خوردن می شود .

رستوران های فست فود تنوع غذایی پایینی دارند و تنها یک یا نهایتا چند مدل غذا در آنجا سرو می شود . از مواد یخ زده و نیمه آماده نظیر سیب زمینی ، همبرگر ، سوسیس ، پنیر و … در پخت غذاها استفاده می شود .

غذاهای فست فودی نسبت به سایر غذاهای رستورانی قیمت مناسب تری دارند و این هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت شان است . رستوران های فست فود اغلب محیط های ساده با میز و صندلی های معمولی هستند و تجملات در این رستوران ها دیده نمی شود .

ظروف غذاهای فست فودی اغلب یک بار مصرف هستند و بسیاری از آنها نیز غذای بیرون بر ارائه می دهند . پیتزا ، انواع ساندویچ ، سیب زمینی سرخ شده و … از محبوب ترین غذاهای این رستوران ها هستند .

پیشنهادی فروشگاه بروژ مارکت: مهمترین لوازم سفر که به آنها نیاز خواهید داشت

انواع رستوران - رستوران فست فود

رستوران فست کژوال

رستوران های فست کژوال هم مانند رستوران های فست فود غذای سریع آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهند ولی تفاوتی که با این رستوران ها دارند این است که از مواد غذایی نیمه آماده و یخ زده در طبخ غذاها استفاده نمی شود .

مواد غذایی ارگانیک بصورت روزانه برای طبخ غذا آماده می شوند و این نوع رستوران ها خوشایند افرادی است که به سالم بودن غذا در کنار سریع آماده شدن آن اهمیت می دهند .

در این رستوران ها پروسه آماده کردن غذا توسط مشتریان قابل مشاهده است و این نشان از کیفیت بالای بهداشت در تهیه غذاها دارد . غذاهایی که در رستوران های فست کژوال سرو می شوند در مقایسه با فست فودها کمی گران تر هستند .

رستوران کژوال داینینگ

رستوران های کژوال داینینگ یک سطح بالاتر از رستوران های فست کژوال هستند . کژوال داینینگ فضایی مدرن و لوکس دارد و غذاهای متنوع تری نیز در انتظار مشتریان است . بالطبع قیمت غذاهای سرو شده در این رستوران ها نیز از دو دسته نام برده شده بیشتر است .

در کشور ما لوکس ترین رستورانهای تهران از دسته کژوال داینینگ ها هستند . شکل میزها و صندلی ها ، چینش بشقاب ، قاشق و چنگال و … همه لوکس و دلنشین است و اغلب رستورانهای ایتالیایی در ایران نیز در این دسته بندی قرار می گیرند .

انواع رستوران - رستوران کژوال داینینگ

رستوران کژوال پریمیوم

رستوران های کژوال پریمیوم بعنوان رستورانهای لوکس شناخته می شوند . در این رستوران ها محیط لوکس و مدرن ، موسیقی ملایم یا اجرای زنده ، کیفیت غذای عالی ، گارسون های شیک پوش، غذاهای گران قیمت و … دیده می شود .

منوی غذا در رستوران های کژوال شامل غذاهای دریایی ، کبابی ، محلی ، بین المللی و فست فود است . در این رستوران ها سیگار کشیدن ممنوع است و اگر کسی قصد استعمال دخانیات داشته باشد محیط مجزایی برای این کار در نظر گرفته شده است .

رستوران فاین داینینگ

رستوران های فاین داینینگ از نظر بهداشت و مراحل طبخ در دسته بهترین ها هستند و هزینه بالای راه اندازی موجب می شود که این نوع رستوران ها تنها در کشورهایی که آمار بالای گردشگر را دارند دیده شود .

در شهرهایی مانند پاریس ، لندن ، توکیو و رم که صنعت توریسم در آنجا پررونق است بیشتر از این دست رستوران ها دیده می شود . برای رفتن به رستوران فاین داینینگ باید از قبل وقت رزرو کرد و ممکن است حتی تا چند هفته نیز جای خالی برای رزرو وجود نداشته باشد .

غذاهایی که در رستوران های فاین داینینگ سرو می شود اسامی و ظاهر عجیب ، حجم بسیار کم و قیمت بسیار بالا دارند . این نوع رستوران ها بیشتر مورد توجه افراد مشهور قرار می گیرد .

سخن پایانی :

امروزه رستوران گردی یکی از تفریحات افراد خصوصا نسل جوان شده است . ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با استانداردهای جهانی رستوران ها آشنا کنیم تا اگر تمایل به صرف کردن غذا در رستوران یا برگزاری قرارهای عاشقانه ، دوستانه ، خانوادگی و کاری بودید بهترین انتخاب را داشته باشید .

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دوربودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *