کالای ساختمانی و تجهیزات, مقالات

تفاوت پارکت و لمینت از نظر قیمت و کیفیت

تفاوت پارکت و لمینت - بروژ مارکت

یکی از تغییرات بسیار مهم در فضای داخلی خانه تغییر پوشش کف است . اگر پوشش کف به درستی انتخاب شود علاوه بر اینکه محیطی گرم و صمیمانه و یا لوکس و شیک ایجاد می کند بلکه از نظر عایق بودن ، عدم اتلاف انرژی و آنتی باکتریال بودن نیز می توان روی آن حساب کرد .

در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت پارکت و لمینت با شما صحبت کنیم چرا که این دو متریال بسیار پرطرفدار و محبوب است .

حال اگر قصد دارید تغییری اساسی در فضای منزل خود ایجاد کنید و به دنبال کفپوش مناسب می گردید تا پایان مقاله با فروشگاه بروژ مارکت همراه باشید .

پارکت چیست ؟

پارکت نوعی کفپوش از جنس چوب طبیعی است و برای تولید آن فرایند مخصوصی انجام نمی شود . فقط چوب درخت به الوار تبدیل شده و به ابعاد کوچکتر برش می خورد و با چسب مخصوص به کف اتاق چسبانده می شود . در آخر کار هم روی آن لاک و ساب خورده می شود تا درخشنده شده و نفوذ آب و آلودگی در آن کم شود .

پارکت کفپوشی گران قیمت و لوکس به حساب می آید و در گذشته ها تنها در منازل اشراف و مرفهین جامعه دیده می شد . کفپوش پارکت به شدت مناسب سبک های کلاسیک است و حس گرما و طبیعت را به محیط القاء می کند .

مقاله پیشنهادی : با برچسب کابینت Pvc آشپزخانه ات را نونوار کن .

تفاوت پارکت و لمینت - پارکت چیست

لمینت چیست ؟

لمینت نوعی کفپوش ساخته شده از چند لایه چوب فشرده است و مانند پارکت مستقیما از چوب درخت ساخته نمی شود هرچند سطح رویه آن مانند پارکت طرح و نقش و نگار چوب را دارد . نصب آسان ، مقاومت بیشتر در برابر آب و قیمت پایین تر لمینت نسبت به پارکت موجب محبوبیت آن شده است .

تفاوت پارکت و لمینت

تفاوت در نحوه نصب

برای نصب پارکت باید از چسب مخصوصی استفاده نمود و کثیف کاری آن بیشتر است . بعد از خشک شدن چسب باید ساب و لاک خورده شود و تقریبا یک روز بعد می توان لوازم را روی آن چید ولی لمینت ها نیازی به چسب برای اجرا ندارند .

دور تا دور لمینت ها شیارهایی وجود دارد که بصورت نر و ماده درون هم قرار گرفته و قفل میشوند . نصب لمینت آسان ، سریع و بدون کثیف کاری است و بلافاصله روی آن می توان لوازم منزل را چید .

قبل از اجرای لمینت بر روی کف فومهای خاصی پهن میشود که عایق صدا و حرارت است و همچنین عدم نیاز به چسب برای نصب لمینت باعث میشود که کفپوش اصلی صدمه ای نبیند .

این ویژگی برای افرادی که آپارتمانی را اجاره کرده اند و از کفپوش آن رضایت ندارند و از طرفی صاحبخانه اجازه تعمیرات و تغییر کفپوش را نمی دهد بسیار کاربردی است .

می توان لیمنت ها را در هنگام تحویل منزل و اسباب کشی به منزل جدید جمع کرد و با خود به خانه جدید برد و در آنجا نصب نمود .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله آشنایی با انواع دیوارپوش در خانه را از دست ندهید . 

تفاوت پارکت و لمینت - نصب پارکت

تفاوت پارکت و لمینت در مقاومت در برابر آب

پارکتها از چوب خالص درست شده اند و جذب آب بالایی دارند . استفاده از پارکت در محیطهای مرطوب اصلا درست نیست در صورتی که لمینت ها در برابر آب مقاومت بیشتری دارند .

تفاوت پارکت و لیمنت در دوام

پارکت نسبت به لمینت طول عمر و دوام بیشتری دارد چرا که در صورت مراقبت مناسب از پارکت 40 الی 80 سال عمر مفید دارد ولی عمر لمینت نهایتا 10 سال است .

تفاوت پارکت و لمینت در مقاومت در برابر اجسام نوک تیز

پارکت نسبت به اجسام نوک تیز حساس و آسیب پذیر است پس برای خانواده های با بچه پرجنب و جوش و شلوغ اصلا گزینه مناسبی نیست . در عوض لمینت ها مقاومت بالاتری در این زمینه دارند و دیرتر آسیب می بینند .

تفاوت پارکت و لمینت در قیمت

پارکت یک کفپوش لوکس محسوب می شود و اختلاف قیمت زیادی با لمینت دارد . لمینت حتی نسبت به کفپوش های سنگی و سرامیکی هم قیمت پایین تری دارد .

بیشتر بخوانید : اجاق گاز صفحه ای استیل یا شیشه ای ؟ 

تفاوت پارکت و لمینت - تفاوت از نظر قیمت

تفاوت پارکت و لمینت در تعویض

اگر قطعه ای از پارکت آسیب ببیند قابلیت تعویض ندارد در صورتی که در لمینت قطعه آسیب دیده را به راحتی می توان با قطعه جدید جایگزین کرد .

تفاوت پارکت و لمینت در طرح

پارکت از چوب طبیعی ساخته می شود پس تنوع کمتری در طرح و رنگ در مقایسه با لمینت دارد .

تفاوت پارکت و لمینت در مورد محیط زیست

پارکت ها پس از خارج شدن از چرخه استفاده به چرخه طبیعت برمی گردند و تجزیه پذیر هستند ولی لمینت ها به سادگی در طبیعت تجزیه نمی گردند پس اگر دوستدار محیط زیست هستید پارکت گزینه بهتری برای انتخاب است.

مطالعه بیشتر : نکات خرید سرویس خواب باکیفیت 

تفاوت پارکت و لمینت - لمینت چیست

تفاوت پارکت و لمینت در نگهداری

نگهداری لمینت از پارکت بسیار ساده تر است چرا که با پارچه مرطوب می توان سطح لمینت را پاک کرد ولی برای پارکت بایستی از مواد خاصی استفاده نمود تا پوشش آن آسیب نبیند و ورم نکند .

در آخر :

اگر قصد اجرای پارکت و یا لمینت برای منزل یا محل کار خود دارید باید مواردی که در بالا به آن اشاره شد مدنظر قرار داده و دست به انتخاب بزنید .

تمام جوانب از نظر قیمت ، نحوه نگهداری و … را در نظر گرفته و اگر باز هم نیاز به مشاوره در این زمینه دارید با فروشگاه بروژ مارکت تماس بگیرید .

فروشگاه بروژ مارکت شما را با فروشندگان و سازندگان اصلی آشنا خواهد کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را با بهترین قیمت داشته باشید .

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دوربودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *