زیبایی و سلامت, مقالات

ماسک های روشن کننده طبیعی برای پوست های کدر

ماسک های روشن کننده طبیعی - بروژ مارکت

علت تیرگی پوست می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از دلایل اصلی آن تولید بیش از حد رنگدانه ها است. پوست های تیره ملانین بیشتری نسبت به پوست های روشن دارند و به همین دلیل تیره هستند.

اگر شما از افرادی هستید که به رنگ پوست خود اهمیت می دهید و به آن توجه ویژه ای دارید ، برای مطالعه این مقاله با بروژمارکت همراه باشید و از ماسک های مناسب برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید . در این مقاله ما طرز تهیه ماسک های روشن کننده طبیعی برای پوست های کدر را شرح می دهیم.

انواع ماسک های روشن کننده طبیعی برای پوست های کدر

1- ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست مستعد آکنه

این ماسک علاوه بر سفید شدن پوست ، جوش های روی پوست را نیز از بین می برد. برای تهیه این ماسک یک تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کرده و هم بزنید و روی پوست صورت خود بمالید .

اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست شما بماند ، پس از 20 دقیقه با آب ولرم پوست صورت خود را بشویید. بعد از چند روز تکرار ، تغییرات زیادی را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

2- ماسک بادام مناسب برای روشن شدن پوست

برای تهیه این ماسک ، 2 عدد بادام را خرد کرده و در آن شیر بریزید و هنگام خواب روی صورت خود را بمالید.

3- ماسک لیمو و گوجه فرنگی و خیار برای روشن شدن پوست

برای تهیه این ماسک شما باید مخلوطی از آب خیار ، آب گوجه فرنگی و آبلیمو درست کرده و آنها را با هم مخلوط کرده تا یک ماده ظاهرا چسبناک بدست آید و سپس این ماده چسبناک را روی قسمت هایی از پوست که می خواهید روشن تر شود بمالید . بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب شسته و خشک کنید.

این باعث می شود پوست شما سبک تر شود توجه داشته باشید اگر پوست شما به آبلیمو حساسیت داشته باشد شما بهتر است از آب خیار استفاده نمایید.

ماسک های روشن کننده طبیعی - ماسک خیار

4- زیبایی پوست با ماسک روغن بادام و پرتقال

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن بادام ، یک زرده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آب پرتقال و آب نارگیل را با هم ترکیب کرده و روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند. این ماسک تأثیر فوق العاده ای در زیبایی صورت شما دارد.

5- ماسک روشن کننده صورت با ماست و نشاسته

اگر می خواهید پوستی شفاف داشته باشید ، این ماسک خانگی ساده را به شما پیشنهاد می کنیم. برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چای خوری پودر نشاسته را با یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

6- صورتی صاف و شفاف با ماسک عسلی

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری پودر بادام مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی حرارت کم قرار دهید تا عسل جریان پیدا کند ، سپس مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید و پس از خشک شدن ، با آب سرد بشویید.

ماسک های روشن کننده طبیعی - ماسک عسلی

7- ماسک پرتقال و شیر برای روشن شدن پوست

می توانید یک ماسک ساده با پوست پرتقال اما با تاثیر خارق العاده برای روشن کردن پوست درست کنید. برای تهیه این ماسک ، فقط پوست پرتقال را در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود ، سپس آن را پودر کنید. پودر را با مقداری شیر مخلوط کنید تا مایعی چسبناک بدست آید.

این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست خود که می خواهید روشن تر شود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن ، پوست خود را با آب ولرم بشویید و بگذارید روی آن بماند. صورت خود را با حوله خشک کنید.

8- ماسک موز و عسل یک ماسک بی نظیر برای روشن شدن پوست

برای تهیه ماسک موز و عسل ، یک موز کوچک را له کرده و دو قاشق غذاخوری خامه ترش و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مواد آماده شده را روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

9- ترکیب آرد نخودچی و شیر برای روشن کردن پوست

برای تهیه این ماسک ، مقداری آرد نخودچی را با کمی زردچوبه ، شیر و آب لیمو مخلوط کرده و هم بزنید تا ماده ای چسبنده ای حاصل شود. مواد را روی پوست خود بمالید تا خشک شود ، سپس پوست را بشویید.

ماسک های روشن کننده طبیعی - ماسک نخودچی

10- ماسک سیب زمینی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

این ماسک به شما کمک می کند تا به شکلی باورنکردنی از تیرگی اطراف چشم خود خلاص شوید. برای تهیه این ماسک یک سیب زمینی را برش داده و هر روز آن را روی صورت خود بمالید. این باعث می شود پوست شما سبک تر شود.

برای روشن شدن پوست می توانید از سیب زمینی رنده شده نیز استفاده کنید. سیب زمینی ها را رنده کرده و روی صورت خود بمالید. همچنین می توانید از سیب زمینی برای از بین بردن لکه های قرمز پوست استفاده کنید.

شما می توانید سیب زمینی ها را رنده کرده و به تفاله تبدیل کرده و از آب خالص آن برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید. سیب زمینی به همین روش در رفع تیرگی دور چشم نیز موثر است.

11- ماسک کشک، بلغور جو و گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری کشک خشک خرد شده ، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و به آرامی روی پوست صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک های روشن کننده طبیعی - ماسک بلغور جو

12- ماسک بلغور جو و کشک ترش

نصف فنجان بلغور جو را در آب خیس کنید و یک شب بگذارید بماند. صبح روز بعد آن را له کرده و آنرا را با نصف فنجان کشک ترش مخلوط کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. استفاده منظم از ترکیب کشک و جو به روشن شدن صورت و مرطوب سازی پوست و از بین بردن آلودگی ها کمک می کند.

13- ماسک روشن کننده خیار ، آهک و آب گوجه فرنگی

آب خیار ، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه خوب بشویید ، این روش بهترین نتیجه را برای پوست های حساس دارد.

14- ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی

4 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود و سپس آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

این ترکیب نه تنها صورت شما را روشن می کند ، بلکه خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه نیز با علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط صورت مبارزه می کند . گوجه فرنگی همچنین خاصیت قابض طبیعی دارد که باکتری های در حال تشکیل جوش را از بین می برد.

ماسک های روشن کننده طبیعی - ماسک زردچوبه

15- ماسک روغن بادام

برای تحریک گردش خون و جوان سازی پوست ، کمی روغن بادام گرم را روی صورت خود ماساژ دهید و آخر شب یک مشت بادام را در آب خیس کنید و روز بعد آن را خرد کرده و ورز دهید. این ترکیب را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس بشویید.

اگر مرتباً این کار را انجام دهید ، صورت شما روشن و لطیف می شود. بادام همچنین به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد گزینه خوبی برای تغذیه و آبرسانی پوست است.

16- ماسک شیر خشک و آب لیمو

یکی از ماسک های روشن کننده پوست های کدر ماسک شیر خشک و آبلیمو می باشد. دو قاشق غذاخوری شیر خشک را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. با نوک انگشت آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند ، سپس آن را بشویید و خشک کنید.

ماسک های روشن کننده طبیعی - انواع ماسک

استفاده از ماسک های روشن کننده طبیعی همیشه گزینه خوبی برای افزایش نرمی ، لطافت و روشن شدن پوست است ولی برخی خانم ها خصوصا خانم های شاغل شاید فرصت و وقت کافی برای تهیه این ماسک ها را نداشته باشند.

استفاده از ماسک های طبیعی که در پک های کوچک یک بار مصرف در بازار لوازم آرایشی موجود است نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای روشن کردن پوست باشد .

برای تهیه انواع ماسک های طبیعی مانند ماسک های میوه ای ، عسلی ، ویتامینه و …  با بروژ مارکت تماس بگیرید . شما می توانید هر برندی از ماسک های صورت که مدنظرتان است را به بروژ مارکت سفارش داده و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید .

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دور بودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

1 نظر در “ماسک های روشن کننده طبیعی برای پوست های کدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *