زیبایی و سلامت, مقالات

چطور عطر مناسب خود را انتخاب کنیم؟

عطر مناسب - بروژ مارکت

همان طور که سبک لباس پوشیدن و رفتار فرد نشان دهنده شخصیت اوست بوی فرد هم می تواند شخصیت او را به دیگران معرفی نماید. حتی در روابط زناشویی آن چیزی که رابطه را می سازد یا ویران می کند بو است. بنابراین در کنار بهداشت و نظافت شخصی انتخاب عطر مناسب نیز بسیار مهم است.

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به انتخاب عطر مناسب برای فرد می انجامد پس اگر در این زمینه علاقمند هستید مطالب جدیدی بیاموزید با ما همراه شوید و این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت عطر مناسب آقایان و خانم ها

شرکتهای سازنده عطر براساس ویژگیهای زنان و مردان اقدام به تهیه عطر های گوناگون می کنند. مثلا در خانم ها عطرهای با بوی شیرین، لطیف و ملایم حس زنانگی بیشتری ایجاد می کند و از بو کردن این عطرها حس شکوفه های بهاری، رنگ صورتی و شکلاتهای رنگی را خواهید داشت.

اما در عطرهایی که برای آقایان تولید می شود رایحه قوی تر مثل گیاه، خاک، چوب و … به کار می رود بطوری که از بو کردن آن احساس جذابیت مردانه، قدرت و اعتماد به نفس به شما دست می دهد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله راهنمای خرید اپل واچ را از دست ندهید. 

عطر مناسب - روش انتخاب

فاکتور سن در انتخاب عطر مناسب

شاید تا اکنون به این موضوع توجه نکرده باشید و احساس کنید در انتخاب عطر سن تاثیری ندارد. بهتر است بدانید که هنگام خرید عطر به سن خود هم توجه کنید.

مثلا عطرهای خیلی تلخ، تند و یا شیرین برای سنین بالا توصیه نمی شوند زیرا معمولا در سنین بالا افراد دچار آلرژی و حساسیت های گوناگون می شوند و این نوع عطرها آزاردهنده محسوب می شوند.

همین طور برای کودکان استفاده از این عطرهای خیلی تند و غلیظ اصلا مناسب نیستند زیرا بوهای خیلی تند در کودکان کم سن موجب آسیب به حس بویایی آنها میشود. همچنین مادران شیرده بهتر است اصلا عطر مصرف نکنند زیرا مانع از ارتباط بویایی کودک با مادر می شود.

روش های انتخاب عطر مناسب خود

1- شناختن خانواده عطر خود

در وهله اول باید ببینید چه عطری شما را جذب خود می کند. عطر شما اول باید به مذاق خودتان خوش بیاید. طبقه بندی معمول عطرها به شرح ذیل است:

  • عطرهای عنبر (خاص و شیرین)
  • عطر گلها (یک یا چند گل)
  • عطرهای چوبی (رایحه سدر و چوب صندل)
  • خانواده چرم (رایحه عسل و توتون)
  • دسته چایپر (لابدانوم و ترنج)
  • عطرهای آرمبخش گیاهی (کومارون، اسطوخودوس و گلسنگ)
  • عطرهای مدرن (عطرهای مرکبات)
  • عطرهای سبز (سبک مثل رایحه چمن و خیار)

عطر مناسب - عطر مرکبات

2- اجازه دهید شخصیتتان بینی شما را هدایت کند

عطر شما معرف شماست و انتخاب عطر مناسب شخصیت شما را بهتر معرفی می کند:

  • اگر شخصیت جدی و مصمم با جذابیت مرموز و پیچیده دارید عطر پایه مشک و عنبر برایتان مناسب است.
  • اگر رمانتیک هستید عطرهای با رایحه گلها برای شما بهترین است.
  • مردان جذاب ماجراجو بهتر است عطری با رایحه چوب استفاده کنند.
  • مردان جاه طلب و حاکم که روی همه چیز کنترل دارند با عطر فوگر که بویی شبیه سرخ دارد بسیار قدرتمندتر در نظر دیگران جلوه می کنند.
  • مردان اسپرت و آراسته از عطرهای نیروبخش و تازه مثل مرکبات و عطرهای سبز استفاده کنند تا در طی روز احساس راحتی و انرژی و شور و هیجان داشته باشند.
  • و …

3- روی شیمی بدن خود کار کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای خرید عطر زمانی طولانی صرف کرده و فروشنده را نیز کلافه کرده اید. برای پیدا کردن عطر مناسب خود بیشتر از سه عطر را بو نکشید و فواصل بین بو کردن دو عطر چیزی پشمی مثل روسری را جلوی بینی گرفته و بو بکشید تا حفره بینی از بو پاک شود.

در نهایت عطری که با بوی بدن تان همخوانی بیشتری دارد انتخاب کنید. این عطر لزوما آن عطری نیست که وقتی از داخل بطری بو می کشید جذب آن شوید بلکه بویی است که بعد از چند ساعت ماندن روی بدن و لباس شما همچنان بوی جذاب و شگفت انگیز داشته باشد.

در این مورد هم حتما متوجه شده اید که یک عطر واحد روی بدن افراد مختلف بوهای متفاوتی ایجاد می کند که این از شیمی بدن و بوی طبیعی بدن فرد ناشی می شود زیرا بوی طبیعی بدن با بوی عطر ترکیب شده و بوی جدیدی ارائه می کند.

مقاله پیشنهادی: انواع لوازم برقی آرایشی 

عطر مناسب - روشهای شناخت عطر

4- از عطرهای مختلف در زمانهای درست استفاده کنید

اگر کارمند هستید و در محیط های اداری با همکاران خود مراوده دارید از عطرهای خیلی قوی و تحریک کننده باید اجتناب کنید. در عین حال استفاده از عطرهای تند و جذب کننده در مهمانی های شب بسیار مناسب است.

همچنین آب و هوا و فصل را باید در نظر گرفت. مثلا در مکان های جغرافیایی که رطوبت و دما بیشتر است نباید از عطرهای سنگین و گرم استفاده کرد بلکه عطرهای سبک و خنک انتخاب مناسبی است.

5- عطرها را می توانید با هم ترکیب کنید

شاید برای شما عجیب باشد ولی شما می توانید عطرها را با هم ترکیب کنید و عطری منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید. مثلا اول از یک عطر با بوی مشک استفاده کرده و سپس عطر شیرین تری را روی آن اسپری نمایید.

در نهایت ترکیب این دو عطر از هر کدام از عطرها به تنهایی خوشبوتر است. این روش شما را خاص کرده و ترکیبی که شما استفاده می کنید را فرد دیگری استفاده نمی کند و این عطر شاخص شما خواهد شد.

6- نظرسنجی از فردی دیگر

اگر متاهل هستید یا پارتنری دارید بهتر است با او به خرید عطر بروید زیرا علاوه بر شما او نیز باید از این بو احساس خوشایندی داشته باشد و اینکه نظر دو نفر همیشه بهتر از یک نفر است.

7- در انتخاب عطر به مزاج خود توجه کنید

اگر شما فردی هستید که گرمایی هستید و تحمل گرمای هوا را ندارید اصلا به سراغ عطرهای گرم و شیرین نروید. عطرهای خنک و سبک برای افراد گرمایی با مزاج صفرایی و دموی بهترین انتخاب است.

برای افراد سرمایی با مزاج بلغمی و سودایی عطرهای گرم و شیرین انتخاب بهتری است زیرا در آنها حس گرما را خصوصا در فصول سرد تولید می کند و خوشایند آنهاست.

آیا بوی عطر می تواند محرک جنسی باشد؟

به طور مشخص بویایی با تمایلات جنسی ارتباط مستقیم دارد و برخی بوها می توانند محرک جنسی باشند. در بازار عطر و ادکلن هم برخی عطرها هستند که به سکسی معروف هستند و برای جذب و تحریک جنسی هستند. پس انتخاب یک عطر مناسب می تواند به جذب فرد موردنظر نیز کمک کند.

فروشگاه بروژ مارکت

سایت فروشگاهی بروژ مارکت برای رفاه حال مشتریان جهت خریدهای اینترنتی و صرفه جویی در زمان و دسترسی راحت، آسان و مطمئن آنها به انواع کالاها تاسیس شده است و همچنین بستری مناسب برای فروشندگان کالاهای گوناگون برای ارائه محصولاتشان می باشد.

مشتریان این سایت فروشگاهی می توانند بدون دغدغه دور بودن مسافت با اعتماد کامل وجه کالا را پرداخت نموده و کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

1 نظر در “چطور عطر مناسب خود را انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *